Dag 14

15 maart 2019 - Quepos, Costa Rica

Al om 07.30 vertrokken richting restaurant Sabor Tico om eerst te ontbijten. Alle tassen en koffers weer met de nodige inspanning door Andres, onze chauffeur, boven op de minibus geladen. Vervolgens via een hele slechte weg van Monteverde richting Quepos. Al snel bleek een touw van onze bagage los te hangen,  waardoor we moesten stoppen. Andres even snel eea gecorrigeerd en weer verder. Het was de bedoeling dat we om 11.00 hr een rondvaart zouden gaan maken bij de Tarcoles rivier. Helaas moesten we weer stoppen omdat nu ook het zeil over onze tassen en koffers flink begon te wapperen. Het heeft toen zeker 1,5 uur geduurd voordat we weer verder konden. Uiteindelijk kwamen we op het heetst van de dag aan bij de krokodillen tocht. Boottocht gemaakt door de mangrovebossen en mooie vogels zoals ara's, fregatvogels, pelikanen,  visarenden, etc.. gezien. Ook nog wat kleine krokodillen gezien.  Na de boottocht zijn we wat gaan eten in een leuke strandtent  Clarita's Beach in Puntarenas. Was een superleuke tent met goed eten en ook nog mooie zonsondergang gezien. Toen we vertrokken kwamen locale muzikanten de tent nog een beetje opvrolijken. Daarna in het donker door naar Quepos wat nog 1,5 rijden was. Pas rond 20.30 hr gearriveerd bij hotel California en moesten de tassen en koffers zelf naar boven zeulen omdat de minibus niet bij het hotel kon komen.  Het was vreselijk warm en meteen douchen en naar bed omdat er geen bar in dit hotel is.