Dag 8

14 maart 2019 - Monteverde, Costa Rica

Vanochtend na het ontbijt vertrokken vanuit La Fortuna richting Rincon de la Vieja. Helemaal langs het meer Laguna de Arenal gereden en onderweg een flinke groep neusberen gespot en gefilmd.  Hele grappige beesten die zelfs aan te raken zijn. In Liberia gestopt bij een soort winkelcentrum en de lunch gebruikt in de supermarkt, de temperatuur was ineens doorgeschoten naar 33 °C. Daarna over een stukje snelweg dwars door de Guanacaste, een vrij vlak en droog gebied. Op een gegeven moment de verharde weg af en een flink stuk over een onverharde weg richting Rincon de la Vieja vulkaan. Daar een wandeling gemaakt van ruim 2 uur en de nodige vulkanische activiteiten zoals mud pots en stoompluimen gezien. Plots liet 1 schoenzool van R. los en na een half uur de volgende. Was lastig lopen op al die trappen en hebben 1 zool provisorisch vastgezet met een haarbandje. Bij aankomst in de Buena Vistal lodge nog even een wandeling gemaakt over de gratis hanging bridges. Hebben toen een mooie toekan gespot. 's Avonds lekker gegeten in het restaurant Mirador bij de lodge met fenomenaal uitzicht en zonsondergang.